V septembri a v októbri sa naše kolegyne, PaedDr. Dagmar Švolíková a Mgr. Ľubica Vyhnalová, zúčastnili akreditovaného kurzu „PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM I., II.“. Lektor Erik Žovinec ich previedol novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Pracovali s pojmami a problematikami Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a dyslexia,  Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy.

V rámci druhého vzdelávacieho cyklu sa zamerali na teóriu o poruchách čítania a kontinuu slabých čitateľov (nepravá dyslexia, ako čítajú čitatelia s VJP, čitatelia v hraničnom pásme, čitateľ s intelektovým znevýhodnením a pod.). Dotkli sa oblasti hodnotenia čítania či diagnostiky čitateľského výkonu dieťaťa, oboznámili sa s tradičnými a novými pomôckami pre podporu čitateľských zručností. Dostali základy pre prácu podľa metodiky „Spolučítanka“.